KORA og SFI er fusioneret. Vores nye navn er
VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Se mere på vive.dk

Rapport

Specialundervisningens effekt - elevernes uddannelsesforløb efter folkeskolen

Denne undersøgelse handler om unge, som har modtaget specialundervisning i grundskolen. I undersøgelsen følges 128 unge fra deres sidste år i grundskolen og to-tre år efter, at de har forladt grundskolen.
Udskriv Del på
Forfattere: Jill Mehlbye
Udgivet: December 2009

Specialundervisningens effekt - elevernes uddannelsesforløb efter folkeskolen

Der er gennemført spørgeskemaundersøgelser med eleverne, elevernes lærere og forældre. Desuden er der løbende blevet gennemført interview med 30 udvalgte unge, foruden et besøgsinterview på 12 af de 25 folkeskoler, der indgår i undersøgelsen.

Undersøgelsen viser, at de unge efter folkeskolen har et meget ustabilt uddannelses- og beskæftigelsesforløb med mange afbrydelser.

Type: Rapport
Udgiver: AKF, København
Vidensområder: Arbejdsmarked og uddannelse, Børn og unge