KORA og SFI er fusioneret. Vores nye navn er
VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.
Se mere på vive.dk

Avisartikel

Analyse: Større forventninger gør elever dygtigere

Stærk ledelse og ambitiøse lærere karakteriserer skoler med høje elevkarakterer
Lærere, der underviser i deres linjefag, er ambitiøse på børnenes vegne og bruger god tid på at forberede sig til de enkelte timer. En skoleleder, der stiller høje faglige krav til lærerne og er i tæt dialog med skoleforvaltningen i kommunen. Og en forvaltningsledelse, der udstikker klare rammer og mål for skolens arbejde.
Udskriv Del på
Forfattere: Jill Mehlbye
Udgivet: 12. november 2010

Analyse: Større forventninger gør elever dygtigere

Det er nogle af de vigtige brikker, når det handler om at opbygge en god skole, som kan præstere høje karakterer til eleverne, og som er i stand til at løfte de socialt svage elever rent fagligt. Det viser en undersøgelse, som AKF har stået for og gennemført i samarbejde med DPU.

Type: Avisartikel, Politiken, 12. november
Vidensområder: Arbejdsmarked og uddannelse, Børn og unge